signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Ett stycke färgglad lunch

Kategori: middag

Tack fina ni för responsen på inlägget om psykisk ohälsa, jag känner att det är ett viktigt ämna som vi alla borde prata mer öppet om. så återigen, tack!
Nu sitter jag här och redigerar lite bilder, skriver ner lite recept, läser bloggar och väntar på att mamma ska laga min favorit rätt. Idag har jag bara tagit det lugn, bakat lite och lagat lunch till mamma. Det blev en riktigt färgsprakande lunch i form av en variat på kikärtsbollar med quinoasallad samt grillad getostzucchini. 
Recept (2 personer):
1 burk kikärtor
1-2 vitlöksklyftor, beroende på storlek och styrka
2 tsk fiberhusk
1 tsk salt
peppar
massa torkad oregano!
mixa samman alla ingredienser utom fiberhusk, tillsätt sedan det och forma runda bollar av smeten (jag fick 8 mellanstora) och griljera i ugnen 20-30 minuter på 200°. medan kikärtsbollarna lagar klart sig själva fixar du snabbt Quinoasallad:
2 portioner quinoa (enlegt förpackningen)
3 rivna rödbetor
1 bit riven rotnelleri
4 msk creme fraische
salt&peppar
koka quinoan enligt förpackningens anvisningar, blanda ihop alla ingredienser och smaka av med salt och peppar. Till detta serverade jag grillad getostzucchini, skina zucchinin i 3-5mm tjocka skivor, lägg en skiva getost emellan och grilla dem i grillpannan 2 minuter på varje sida. 
Visst blir man glad av alla härliga färger på tallriken, enjoy!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad god quinoan verkar! Ska prova den vid tillfälle :)

    Svar: Ja gör det !Den är lite speciell tycker många men är man inte rätt för lite annorlunda smaker så är den underbar, så testa!! :)
    Signe

    2013-03-26 | 17:00:12
    Bloggadress: http://www.enlitensmakbit.blogg.se

Kommentera inlägget här: