signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

örtbakad kyckling med bulgurtabbouleh

Kategori: Allmänt

Hej vänner !
Idag känns det inte som jag suttit ner en sekund, först var det jobb sen när jag kom hem satte jag, efter ett rejält mellanmål igång med bak inför kommande födelsedagsfirande, sedan blev det dags att börja på midagen. Som jag stod för ikväll, det blev örtbakad kyckling med någon form av tabbouleh. Nu har jag precis bakat en både mjölk och glutenfri (!!) cheesecake. Det blir mycket pill i vår släkt när dte är kalas då vi har många alergiker. Det får inte innehålla mjölk, inte laktos, inte mjöl, inte lök, inte nötter och ja sen äter jag ju inte fisk.. Så på våra släktmiddagar är det oftast både två och tre olika sorters rätter he he. Nåja det ska bli spännande att se hur en gluten och mjölkfri cheesecake smakar, återkommer med det ;)
Tillbaka till kvällens middag...
örtbakad kyckling (4 pers):
4 st kycklingfiléer
1/2 kruka färsk oregano
1/2 kruka färsk timjan
2 vitlöksklyftor
150g Philadelphia
salt&peppar
* sätt ugnen på 225°
*smörj en ugnsäker form och salta och peppra kycklingen
*Mixa örterna och vitlöken och rör ihop ''geggan'' med osten
*Lägg kyckligen i formen och bled på färskostblandningen
* grädda i ugnen ca 30 minuter
bulgurtabbouleh:
4 port kokt bulgur
1/2 zucchini
1/2 purjulök
15 små tomater
3 msk balsamvinäger
salt&peppar
*Här är et bara att hacka och blanda, sedan är det klart för servering. Hur enkelt som helst !

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: