signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Nyttig frukost

Kategori: Frukost

och en rolig grej är vad min morgon har bestått utav. Jag jobbade heldag igår så idag känner jag mig riktigt möt i kroppen och kände för att göra något gott till frukost och dinkelgröt är en oslåbar favorit sen ett tag tillbaka. Igår på jobbet så pratades det en massa om något nytt som kommit hit till oss, hittaut.nu heter det och dte är som en ''orientering'' som är inom komunen då man går och ska hitta alla ''chekpoints'', det pratades som sagt mycket om det igår och det förvånar mig inte om dte snart drar igång en tävling oss kollegor emellan. Iallafall så gav jag mig ut på en liten prommenad efter frukost och lyckades då även hitta fyra stycken ''checkpoints''. Det är riktigt roligt och ett bra sätt att få folk att komma ut i naturen, konceptet finns på några ställen här o landet och jag har inte en aning om vart ni läsare håller hus, men är det någon av er osm har stött på något liknande? kolla annars gärna på deras hemsida om det finns i er kommun :)

idag bestod frukosten utav dinkelgröt toppad med yoghurt, frukt och frön, stekt paprika ägg och teet heter verry berry och komer från higher living
första checkpointen !

Kommentarer

  • Marja - Baka Sockerfritt säger:

    Vilken god frukost! Det där med checkpoints var en bra idé! Har inte sett den förut.

    2013-06-20 | 09:47:06
    Bloggadress: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här: