signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

En bli-frisk-frukost

Kategori: Allmänt

Godmorgon vänner!
Hoppas allt är bra med er, själv har jag knappt sovit en blund inatt... Jag har blivit så himla förkyld och huvudvärken,halsontet och snorandet håller mig vaken. Typiskt nog kommer detta då jag ska stå i demo hela agen och laga mat, undra hur många som vill äta av min mat när de hör hur förkyld jag är... För att försöka friskna till gjorde jag idag en C-vitaminboostad ''bli-frisk-frukost''.

C-vitaminboostad gröt:
1 dl dinkelgryn
1/2 msk nyposkalsmjöl
1 krm salt
1 tsk linfrön
1 äggvita
2 dl vatten 1 dl filmjölk
* koka dinkelgryn, nyponskalsmjöl, linfrön och salt i vatten
* knäck i en äggvita och nör sedan i filmjölken
topping:
1 stor kiwi
gojibär
kokosflakes
pumpafrön
kokade även lite ingefärste ( koka några skivor ingefära i vatten, pressa sedan i citron och honung efter smak).
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: