signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Onsdagslunch

Kategori: Allmänt

Här har det kokats, stekts, mixats, skalat, kryddat smakats, ätits....

mamma kom hem till dukat bord idag, jag hade fått order om att laga mammas örtbiffar i tomatsås (!!) min favoriträtt (när mamma lagar den). Jag var lite kallsvettig och kände pressen när ingen annan än mor min själv skulle äta av sin egen paradrätt tillagad av mig. Ja, det måste varit som när Per Moberg eller Mannerström går fram och lyfter på locken till kastrullerna hos kockarna i sveriges mästerkock...
mor själv hade inhandlat allt som behövdes...
Gjorde en väldigt annorlunda ''sallad'' till maten idag. Jag såg att Jamie Oliver gjorde något liknande på tv för ett tag sedan, jag tog fänkål, blekselleri och en citron och körde alltihop i matberedaren (med bladet som ger tunna skivor). och JA man ska lägga i hela citronen med skal och allt ! 
 
resultatet då?
helt klart över förväntingarna kanske inte i klass med mammas men riktigt gott ändå !
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: