signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Min födelsedag!

Kategori: Allmänt

Hej på er !
I helgen hade jag födelsedagsfirande, det är nämligen så att jag fyllde 20 i måndags (he he).
I söndags hade vi öppnat huset för vänner och familj, dukat upp med en riktig festbuffé och bakat min favorittårta som blivit standard på mina kalas sen fem år tillbaka, receptet på tårtan finner ni HÄR. Huset blev fullt och fylldes med prat, skratt och massa fina blommor, jag är så lyckligt lottad som har så många fina männiksor runt om mig. Som om inte detta härliga dunderkalas vore nog väcktes jag med sång dagen därpå, min fina familj hade gjort ugnsbakad gröt åt mig till frukost så dagen kunde verkligen inte börja bättre. När frukosten var uppäten sade familjen (som förövrigt tagit ledigt från jobb och studier bara för min skull) åt mig att packa med badräkt och snabba mig med att göra mig iordning för vi skulle iväg på en liten utflykt. Vi packade in oss i bilen och den rullade iväg, hela vägen satt mi far och försökte lura mig, det var allt från blinkningar åt fel håll och prat om kosläpp... Men efter 1,5 timmes bilresa parkerade vi äntligen bilen i Haga. Där hade de bokat in romerskt spa åt oss. Vi kom in i ett stort rum med sköna soffor, en pool, en bastu, ett par duschar, omklädningsbås och bordet var uppdukat med småplock i form av färsk frukt, kex, ost, skinka och massa annat gott. Allt detta hade vi helt för oss själva, vi badade, bastade, pratade, skrattade och hade vdet bara allmänt skönt, efter ett par timmar kom en värdinna in i rummet och serverade oss lunch, de hade bokat bord i restaurangen egentligen men eftersom vi tydligen skulle vidare sedan inne på spat så fick vi sitta inne i vårt ''rum'' och äta i badrockar (supermysigt) Det blev en riktig lyxlunch i form av örtmarierad fläskytterfile, bakad gulbeta, rödvinssky och en jättegod grönsallad. När lunchen var uppäten kom värdinnan tillbaka och bad mig att följa henne. Vi gick genom spat och vidare in i ett väntrum där det fanns relaxsstolar och en varm pool, hon sade åt mig att vänta där tills en ''behandlare'' komm och hämtae mig. efter en stund kom det en kvinna och följde mig vidare in i ett litet rum där det väntade 50 minuters klassisk massage, så skönt!  Min födelsedag var så underbart mysig, skön och avslappnande och jag blir alldeles varm när jag tänker på vilken fin familj jag har. Här bjuder jag på några få bilder från mitt födelsedagsfirande, hoppas ni gillar det, kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: