signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Godaste äppelkakan

Kategori: Allmänt

Hej vänner !
Idag har jag varit ledig hela förmiddagen och det är sånt där riktigt höstväder ute och vad passar då bättre än att baka sig en riktigt god äppelkaka av nyskördade äpplen ?! Dagens kaka blev sådär riktigt ''syndigt'' god och det är knappt så att jag vill tro det själv men det är raktgenom helnyttig och dessutom både gluten och mjölkproteinfri !! och receptet tänker jag inte hålla hemligt nej, det kommer här och detta receptet är verkligen något ni måste testa, det passar lika bra till fika som mellis och kanske till- och- med frukost ?
Jag själv avnjöt en bit tillsammans med lite hemmagjord vanligsås, äppelmos och kaffe ;)
 
Recept (1 liten kaka):
*1 banan
*2 ägg
*5 msk havregryn
*2 msk kokosmjöl
*massa kanel (jag tog drygt 1 msk)
*0,75 dl äppelmos
*1 äpple i skivor
* 1 tsk bakpulver

topping:
Crunchy Granola, äpple och kardemumma.

Gör såhär:
mixa, banan, ägg och havregryn, rör sedan i resterande ingredienser utom det skivade äpplet.
Häll ut smeten i en liten springform (Jag använder denna). Dryck i äppelskivorna och toppa med Granola. In i ugnen på 175° 15-20 minuter. Klar ! 
busenkelt och såå gott.

hoppas ni får en bra måndag, kramar !
 

Kommentarer

  • Paulina Suonvieri säger:

    Åh detta ser HELT fantastiskt ut! Vill ha på en gång ;)

    Kanske något du vill att flera läsare ska se? Jag har på min blogg en liten "Readers' Recipe" där ni kan få vara delaktiga av att dela med er av era recept/ mat-foton, i syfte att vi ska hitta nya inspirerade recept och/eller bloggar. Jättetråkigt med sådan här reklam I know, men läs mer om det på min blogg om du är intresserad :)

    //hundredkitchenstories.blogg.se

    2014-09-08 | 16:39:58
    Bloggadress: http://hundredkitchenstories.blogg.se/
  • Frukostera säger:

    Åh vad den såg god ut! :D

    2014-11-05 | 21:03:56
    Bloggadress: http://frukostera.blogg.se
  • Gabbi säger:

    wow vad den här ser god ut! :)

    2014-11-05 | 21:46:27
    Bloggadress: http://gabbisgoda.devote.se

Kommentera inlägget här: