signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Våffelhelg

Kategori: Allmänt

Hej finisar !
återigen förlåt för så sjukligt dålig uppdatering men i helgen har jag umgåtts så mycket jag kan med mina älskade vänner som är hemma på påsklov. Jag själv känner att jag är inne i en svacka just nu då ingenting är roligt, jag orkar inte göra någonting och jag frågar mig själv vad det är jag vill med mitt liv. Och jag vet verkligen inte vad jag vill med mitt liv, tanken på framtiden skrämmer mig och sådana här dagar då jag helst bara vill krypa ner under täcket och aldrig mera gå upp plågas jag av dedär tankarna som gör att jag tvekar på mig själv. De säger till mig att allt jag ger mig in på är dömt att misslyckas, de sprider en sådan negativ energi att min kropp inte blir kapabel att göra någonting... Så i helgen har jag träffat människor som gör mig glad, människor som förstår och människor som är det finaste jag vet, mina vänner. 
Jag vill ber er läsare om hjälp... vad gör ni då mörkret smyger sig på ? händer det er? och vad har ni för knep för att hitta de positiva sakerna som gör livet sådär härligt och underbart som det annars brukar vara ? Så vad jag skulle vilja höra från er är era bästa självpeppningstips. Jag vet att ni läser och ser det här så tveka inte lägg en liten kommentar med ert bästa tips ni har för att peppa er själva ! 
kramar
Tre dagar i rad har jag nu gjort supergoda våfflor till frukost, det blev lite olika varianter och idag fick det bli en nyttig variant med kokos:
2 våfflor(1 person):
2 ägg
1 msk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
2 msk havregryn
1 msk kokos
1/2 mosad banan
blanda ihop alla ingredienserna och grädda smeten i våffelhjärn 2-3 minuter.
idag serverade jag våfflorna med kesokvarg, hallonsås och mango.
äter alltid mina våfflor med händerna, precis osm med både tacos och pizza blir det mycket godare då och precis som en hamburgare också smakar mycket bättre med bestick...

Kommentarer

  • Viccy säger:

    Ser jättegott ut! :)

    Vi alla har svåra perioder här i livet, själv har jag just genomgått en... Försök att tänka positivt och ha inte för bråttom! Det är faktiskt inte så vanligt att man vet vad man vill med livet när man bara är 20 år - man har ju hela livet på sig! Vem har bestämt att man ska veta det innan en viss tid? Jag tror att det bara är en norm i samhället att allt ska vara på ett visst sätt. Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra, men tror det löser sig av sig själv när man slutar tänka på det. Slappna av och gör saker som du mår bra av, pyssla om dig själv och umgås med människor som ger dig positiv energi!

    Styrkekram <3

    2013-03-31 | 22:24:54
    Bloggadress: http://springaren.blogg.se
  • m säger:

    hej, efterlyser receptet på det hembaka tunnbrödet! :)

    Svar: kika in imorgon, lägger upp det under dagen :)
    Signe

    2013-04-01 | 08:08:17
  • Malin säger:

    Vem känner inte så ibland? Tror att alla gör det då och då.

    Ta en dag och unna dig en massa saker du tycker om samtidigt som du påminner dig själv om att jag gör det här för att jag är värd det, Jag är så j*la bra! Det spelar ingen roll att jag inte vet vad jag vill, för jag är jag och det räcker bra!

    Hoppas det kan ge en liten humörboost :D

    2013-04-02 | 08:14:22
    Bloggadress: http://kanjagsmaka.blogg.se/
  • Koster säger:

    När jag var 20 kände jag likadant (Nu är jag 30) och jag har fortsatt känna så under perioder. När jag var 22 hoppade jag på en utbildning som jag gick i 4 år, bara för att direkt när jag var klar känna att det inte var rätt. Det ledde till en kris. Samtidigt går det att hitta nya vägar i livet hela tiden. Det kan ta lite tid emellan, men bara man lyssnar på sig själv och tar det lugnt så löser det sig. Livet löser sig alltid.

    Jag gick i KBT en höst, det var väldigt bra. Då lärde jag mig att våga stanna i de mörka tankarna för att vänja mig vid att de inte är så farliga. Man ska inte försöka fly och bara peppa sig själv, då blir det bara värre. Stanna upp och tänk: vad är det värsta som kan hända? Om man verkligen tänker ut värsta scenariot kan det nästan bli komiskt:)

    Ett annat tips är att tillåta sig själv att ta det lugnt, må bra, göra sånt man gillar, inte tänka att man måste det och måste det. Man måste ingenting (bara ibland) men inte alltid. :)

    2013-04-02 | 12:08:31
  • Maria säger:

    <3<3<3

    2013-04-07 | 14:51:28
    Bloggadress: http://carambola.blogg.se

Kommentera inlägget här: