signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

exerimenterar

Kategori: Allmänt

Godmorgon, idag skulle jag testa något nytt. jag följer Emma och hennes blogg och hon, precis osm många andra har skrivit mycket om chiagröten/puddingen och idag testade jag denna skapelse. det tog mig säker 20-30 minuter att göra iordning frukosten och när jag väl skulle sätta mig ner och äta detta som ser så fantastiskt gott ut blev jag besviken... kokosmjölken tog över all smak och chiafröna växte i munnen och ja, jag kunde verkligen inte äta det. Fluffet däremot är sen en tid tillbaka en favorit så min räddning denna morgon blev en burk keso med chokladfluff och en näve nötter. och vet ni vad ? det tog högst fem minuter att göra. Frågar ni mig är chiagröten överskattad... Jag ha testat att blanda chiafrön i davosgröt och dte bli supergott, det är även väldigt gott att blanda dem med mosade hallon men med kokosmjölken blev det helt enkelt för mycket, ja ja det ser ju gott ut iaf :)
 
HÄÄR hittar ni receptet om ni ändå skulle vilja testa ;)

Kommentarer

  • evelina säger:

    just med chiafrön är det viktigt att du låter det stå i i alla fall mer än en timma, annars gör de som du sa; växeri munnen..
    över natten blir bäst!

    Svar: jotack de stod över natten och har som sagt blandat de tillsammans med havregryn innan men själva blev de bara... för mycket för min smak! Men det är ju kul o testa lite :))
    Signe

    2013-03-06 | 13:18:16

Kommentera inlägget här: