signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Grötfrukost och morgonprommenad

Kategori: Allmänt

Godmorgon på er, vilket härligt morgonväder det varit här. Jag var uppe tidigt och gjorde mig en god ugnsbakad gröt med smak av vanilj och blåbär som jag mumsade på samtiigt som jag läste tidningen. solen har skinit hela morgonen och jag tog mig en liten morgon prommenad i det fina vädret. Dock ser jag nu att det börjat mulna på, tråkigt men tur att man är uppe tidigt och hinner njuta av hela morgonen och dagen.  Nu sitter jag och värmeer mig med en kopp kaffe framför brasan, mysig förmiddag ! 
 
Ugnsbakad gröt med smak av blåbär och vanilj:
3/4 dl havregryn
2 msk kokos
1 ägg
1/2-1 dl mjölk
1 dl blåbär
1/2 tsk bakpulver
 
Blanda ihop alla ingredienserna och grädda på 200° i ugnen 15-20 minuter. ett tips är att blanda ihop allting kvällen innan och låta smeten stå i kylen över natten och sedan är dte bara att gå upp och sätta på ugnen på morgonen och åter den bli varm medans du duschar eller vad du nu brukar göra på morgnen, sedan gräddar du gröten och serverar den med något gott, idag blev det kesokvarg för min del :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: