signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

fluffet !

Kategori: Allmänt

Herre min jesus så gott det är ! 
Jag får massor av inspiration från hälsobloggar/träningsbloggar/matbloggar och överallt fluerar detta ''proteinfluff''. Jag har för det mesta bara skakat på huvudet och tänkt att det där kan ju bara inte vara gått, råa ägg, och som ni kan läsa HÄR är jag lite skeptiskt till det här med o bara använda äggvita men vilken tur för mig att min mamma tycket om att göra hemmagjord majonäs då jag flera dagar i rad har gjort det här underbart goda pluffet med  jordnöts/päronsmak!
jordnöts/päronfluff:
1 päron
1 msk jordnötssmör
3 msk kvarg
1 äggvita
skala päroner och skär det i små bitar, lägg på ett fat och micra på högsta effekt ca 30 sekunder, mosa päronet och klicka i jordnötssmören, micra ytterligare 1 min. visspa äggvita till ett skum, blanda alltsammans väl och så var det klart för servering ! snabbt enkelt och lyxigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: