signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

mellisbars

Kategori: Mellanmål

i helgen gjorde jag lite mellanmålsbars. Om jag är ute och vill ha något mer än en frukt brukar jag ha med mig bars i väskan och jag brukar då köpa dessa men som sagt i helgen bakade jag egna och vet ni vad det bästa är ? man kan välja smak själv och slänga i nästan precis vad som helst, ta vad du gillar eller har hemma. 
(Recept till 10-12 bars)
Här är grunden och sedan är det bara att tillsätta mer ingredienser efter smak:
2 bananer
10 dadlar
2 msk jordnötssmör (eller annat nötsmör)
Jag gjorde mina med kola smak och tillsatte:
1 dl hackade hasselnötter
1/2 dl havregryn
1/2 dl quinoapuffar
1/2 dl gojibär
1/2 dl solrosfrön
2 msk carobpulver
mixa alla ingredienser och bred ut på en bakplåtspappersklädd form och grödda i ugnen ca 20 min.

Kommentarer

  • carro säger:

    Åh, det här ser jätte gott ut fanny! Ska testa att göra liknande idag!!! :D Hur är det med dig? Länge sen nu, är du i Stockholm?

    Svar: hihi ja de blev väldigt goda ! jaaaa testa, jag tänkte sedan när jag börjar träna framöver slänga i mer protein typ ägg eller pulver, har du testad det ?? :)
    Signe

    2013-03-07 | 08:57:42
    Bloggadress: http://curres.blogg.se
  • Moa säger:

    Hej ser supersmarrigt ut! Hur många grader i ugn? :)

    Svar: Hej kul att du gillar receptet, jag hade ugnen på 175° :)
    Signe

    2013-03-10 | 13:40:54

Kommentera inlägget här: