signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

cupcakepremiär

Kategori: Frukost

Godmorgon på er ! 
Gud vad skönt jag sov i natt, vaknade och kände mig skönt utvilad. Skönt med tanke på att idag lär bli en tuff dag på sjukhuset, håll tummarna för mig...  Och vet ni vad, idag är det ingen vanligt dag nej för idag har bloggen microcupcakepremiär ! Det var nämligen vad min smarriga frukost bestod utav idag då jag kände för något extra lyxigt idag. vad åt ni till frukost denna torsdag ?


Recept med inspiration från emma:(1 pers, 2 cupcakes)

1 mosad banan
2/3 dl havregryn
1 krm bakpulver
1 msk carobpulver
några grovt hackade valnötter
lite vaniljpulver
1 ägg
 
*blanda alla ingredienser och häll i cupcakesformar, kör på högsta effekt i micron i 3 minuter, tag ut och toppa med:
topping/frosting:
lika delar keso och kvarg blandat med frysta hallon.

Det ser och låter avanerat med frukostcupcakes men gud så smidigtdet är, det tar ju faktiskt längre tid att koka gröt och bre en smörgås eller koka massa ägg och det är ju mycket roligare att experimentera lite ! enjoy !

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Hej! Vet du om man kan äta carobpulver i samband med p-piller? Pulvret är ju gjort på johannesört, som sägs ha hämmande effekt på p-piller.

    Svar: Hej precis som du säger kan Johannesört påverka p-pillrets effekt men om jag har förstått det hela rätt så är Carob johannesbröd vilket är en frukt och inte alls samma sak som johannesört. Jag är absolut ingen expert så jag rekommenderar dig att fråga dem i din hälsokostbutik, de brukar ha svar på det mesta !Lyckatill, kram!
    Signe

    2013-03-08 | 07:44:56

Kommentera inlägget här: