signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

Veggo-morgon på bästkusten !

Kategori: Frukost

Godmorgon !
Jag trotsade snöovädret igår och tog mig ut till kusten. Här blev det idag en vegansk frukost. På tal om vegan, vad har ni för syn på köttkonsumtionen ? Jag själv äter gärna kött och skulle inte få för mig att bli vegan/vegetarian på heltid då jag anser att jag behöver få i mig de animaliska proteinerna för att få orkDäremot äter jag mer än gärna vegetariskt lite då och då dels för att jag tycker det är gott och dels för att jag på det lilla vill hjälpa miljön
Dagens frukost: dinkelgröt toppad med banan och russin samt sojamjölk. en smörgås med vegetabiliskt smör, skivad tomat och svartpeppar. 
Gott var det, har ni testat sojamjölk? jag tycker den är något för söt till gröt men om jag beställer latte på fik tar jag ofta sojalatte för då får man det lilla söta på köpet ;)
 
Ha en bra dag, kramar !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: