signesgoda.blogg.se

Bara det allra bästa, det goda !

mumsigt med mango

Kategori: Allmänt

Hej vänner!
först och främst vill jag bara säg tack för alla fina kommentarer, tips och råd jag får. Det värmer verkligen och jag är oerhört tacksam för alla goda råd jag får, allt vettigt är ju värt att testa.
Såå idag började dagen med en ugnsbakad gröt, denna gång med mango smak. Jag tycker att ugnsbakad gröt är bland det bästa man kan äta till frukost, det är först och främst väldigt gott men det är också näringsrikt, mättande och sen är det ju roligt att kunna experimentera sig fram och testa olika smakkombinationer ! 
Idag testade jag att ha mango, kokos och hasselnötssmör i min, det blev okej gott, dock tycker jag nog bäst om mango när den är kall... 
Nu ska jag jobba lite, sedan ska jag gå en liten prommenad med en kompis och ikväll ska jag förmodligen starta ett nytt litet projekt här hemma :)
hoppas ni får en bra tisdag, kramar!
Dagens frukost:
3/4 dl havregryn
1 krm bakpulver
1/2 tärnad mango
1 ägg
1 msk hasselnötssmör
3 msk mjölk
1 msk kokos
 
tillbehör:
keso
kvarg
 
*blanda ihop alla ingredienser utom kokos, häll upp det i en ugnsfast form toppa med kokos och grädda i ugnen ca 20 minuter på 225° !

Kommentarer

  • Ceciliaecilia säger:

    Massor av fina bilder här, och frukostar som ser goda ut, men det hade blivit alldeles för lite fett för min del! Mmm smör;) Men visst är mango underbart knallgult??

    2013-05-01 | 20:21:50
    Bloggadress: http://www.frukosterar.blogg.se

Kommentera inlägget här: